POSTANOWIENIA OGÓLNE

1. Sklep Internetowy dostępny pod adresem internetowy studiojoanna.pl prowadzony jest przez Joanne Habura-Pawlaczyk prowadzącą działalność gospodarczą pod firmą STUDIO FRYZJERSKO-TRYCHOLOGICZNE wpisaną do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej Rzeczypospolitej Polskiej prowadzonej przez ministra właściwego do spraw gospodarki, posiadającą: adres miejsca wykonywania działalności i adres do doręczeń: os. Kopernika 15   67-100 Nowa Sól  NIP 9251450490, REGON 971239108  adres poczty elektronicznej: drogeria@studiojoanna.pl

2. Niniejszy Regulamin skierowany jest zarówno do konsumentów, jak i do przedsiębiorców korzystających ze Sklepu Internetowego, chyba że dane postanowienie Regulaminu stanowi inaczej i jest skierowane wyłącznie do konsumentów albo do przedsiębiorców.

3. Administratorem danych osobowych przetwarzanych w związku z realizacją postanowień niniejszego Regulaminu jest Sprzedawca. Dane osobowe przetwarzane są w celach, w zakresie i w oparciu o zasady wskazane w Regulaminie Sklepu Internetowego. Podanie danych osobowych jest dobrowolne. Każda osoba, której dane osobowe przetwarza Sprzedawca ma prawo do wglądu w ich treść oraz prawo do ich aktualizacji i poprawiania.

4. DEFINICJE:

a) DZIEŃ ROBOCZY – jeden dzień od poniedziałku do piątku z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy.

b) FORMULARZ REJESTRACJI – formularz dostępny w Sklepie Internetowym umożliwiający utworzenie Konta.

c) FORMULARZ ZAMÓWIENIA – Usługa Elektroniczna, interaktywny formularz dostępny w Sklepie Internetowym umożliwiający złożenie Zamówienia, w szczególności poprzez dodanie Produktów do elektronicznego koszyka oraz określenie warunków Umowy Sprzedaży, w tym sposobu dostawy i płatności.

d) KLIENT – (1) osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, a w wypadkach przewidzianych przez przepisy powszechnie obowiązujące także osoba fizyczna posiadająca ograniczoną zdolność do czynności prawnych; (2) osoba prawna; albo (3) jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, której ustawa przyznaje zdolność prawną; - która zawarła lub zamierza zawrzeć Umowę Sprzedaży ze Sprzedawcą.

e) KODEKS CYWILNY – ustawa kodeks cywilny z dnia 23 kwietnia 1964 r. (Dz.U. 1964 nr 16, poz. 93 ze zm.).

f) KONTO – Usługa Elektroniczna, konto klienta w Sklepie , są w nim gromadzone dane podane przez Klienta oraz informacje o złożonych przez niego zamówieniach w Sklepie.

g) NEWSLETTER – Usługa Elektroniczna, elektroniczna usługa dystrybucyjna świadczona przez Sprzedawcę  za pośrednictwem poczty elektronicznej e-mail, która umożliwia wszystkim korzystającym z niej Kupujący  automatyczne otrzymywanie od Sprzedawcy cyklicznych treści kolejnych edycji newslettera zawierającego informacje o produktach, nowościach i promocjach w Sklepie Internetowym.

h) PRODUKT – dostępna w Sklepie Internetowym rzecz ruchoma będąca przedmiotem Umowy Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą.

i) REGULAMIN – niniejszy regulamin Sklepu Internetowego.

j) SKLEP INTERNETOWY - sklep internetowy prowadzony przez Sprzedawcę dostępny pod adresem internetowym www.studiojoanna.pl

k) SPRZEDAWCA– Joanna Habura-Pawlaczyk prowadząca działalność gospodarczą pod firmą STUDIO FRYZJERSKO-TRYCHOLOGICZNE wpisana do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej Rzeczypospolitej Polskiej prowadzonej przez ministra właściwego do spraw gospodarki, posiadająca: adres miejsca wykonywania działalności i adres do doręczeń: os. Kopernika 15 67-100 Nowa Sól NIP9251450490, REGON 971239108, adres poczty elektronicznej: drogeria@studiojoanna.pl

l) UMOWA SPRZEDAŻY – umowa sprzedaży Produktu zawierana albo zawarta między Klientem a Sprzedawcą za pośrednictwem Sklepu Internetowego.

m) USŁUGA ELEKTRONICZNA – usługa świadczona drogą elektroniczną przez Sprzedawcę na rzecz Kupującego za pośrednictwem Sklepu Internetowego.

n) KUPUJĄCY – osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, a w wypadkach przewidzianych przez przepisy powszechnie obowiązujące także osoba fizyczna posiadająca ograniczoną zdolność do czynności prawnych; osoba prawna; albo jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, której ustawa przyznaje zdolność prawną; - korzystająca lub zamierzająca korzystać z Usługi Elektronicznej.

o) USTAWA O PRAWACH KONSUMENTA, USTAWA – ustawa z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dziennik Ustaw z roku 2014 pozycja 827 z późniejszymi zmianami).

p) ZAMÓWIENIE - oświadczenie woli Klienta składane za pomocą Formularza Zamówienia i zmierzające bezpośrednio do zawarcia Umowy Sprzedaży Produktu ze Sprzedawcą.

r) UMOWA ZAWARTA NA ODLEGŁOŚĆ- umowa zawarta z klientem w ramach zorganizowanego systemu zawierania umów na odległość (w ramach Sklepu) , bez jednocześnie fizycznej obecności stron, z wyłącznym wykorzystaniem jednego lub większej ilości środków porozumiewania się na odległość do chwili zawarcia umowy włącznie.

s) KOSZYK- element oprogramowania Sklepu , w którym widoczne są wybrane przez Klienta Produkty do zakupu, a także istnieje możliwość ustalenia i modyfikacji Zamówienia, w szczególności ilości produktów.

5. WYMAGANIA TECHNICZNE;

Do korzystania ze Sklepu, w tym przeglądania asortymentu Sklepu oraz składania zamówień na Produkty:
a) urządzenia z dostępem do sieci internetowej,
b) aktywne konto poczty elektronicznej,
c) włączona obsługa plików cookies,
d) zainstalowany program Flash Player .
      

6. KONTAKT ZE SKLEPEM:

a) nazwa sprzedawcy: STUDIO FRYZJERSKO-TRYCHOLOGICZNE
b) imię i nazwisko właściciela: JOANNA HABURA-PAWLACZYK
c) adres sprzedawcy: OS. KOPERNIKA 15 67-100 NOWA SÓL
d) adres e-mail: drogeria@studiojoanna.pl
e) numer telefonu 698 007 999
f) numer rachunku bankowego Sprzedawcy: 04 1020 5402 0000 0102 0459 2210
g) Klient może porozumiewać się ze sprzedawcą za pomocą adresów i numeru telefonu podanych w niniejszym paragrafie.
h) Klient może porozumiewać się telefonicznie ze sprzedawcą w godzinach od 9:00 do 16:00

7. INFORMACJE OGÓLNE:

a) Sprzedawca w najszerszym dopuszczalnym przez prawo zakresie nie ponosi odpowiedzialności za zakłócenia w tym przerwy w funkcjonowaniu Sklepu spowodowane siłą wyższą, niedozwolonym działaniem osób trzecich lub niekompatybilnością Sklepu internetowego z infrastrukturą techniczną klienta.

b)Przeglądanie asortymentu nie wymaga zakładania konta. Składanie zamówienia przez Klienta na Produkty znajdujące się w asortymencie Sklepu możliwe jest albo po założeniu Konta zgodnie z postanowienie punktu 7 Regulaminu,albo przez podanie niezbędnych danych osobowych i adresowych umożliwiających realizację Zamówienia bez zakładania Konta.

c) Ceny podane w Sklepie są w polskich złotych i są cenami brutto – uwzględniają podatek VAT.

8. ZAKŁADANIE KONTA W SKLEPIE.

a) Aby założyć Konto w Sklepie, należy wypełnić Formularz rejestracji. Niezbędne jest podanie następujących danych: imię i nazwisko, adres, numer telefonu, adres e-mail.

b) Założenie Konta w Sklepie jest darmowe.

c) Logowanie się na Konto odbywa się poprzez podanie loginu i hasła ustawionych w Formularzu rejestracji.

d) Klient ma możliwość w każdej chwili, bez podania przyczyny i bez ponoszenia z tego tytułu jakichkolwiek opłat usunąć Konto poprzez wysłanie stosownego żądania do Sprzedawcy, w szczególności za pośrednictwem poczty elektronicznej lub pisemnie na adres siedziby Sklepu.

9. ZASADY SKŁADANIA ZAMÓWIENIA.

a) Zalogować się do Sklepu (opcjonalnie).

b) Wybrać Produkt będący przedmiotem Zamówienia, a następnie kliknąć przycisk  ''Do koszyka'' ( lub równoznaczny.

c) Zalogować się lub skorzystać z możliwości złożenia Zamówienia bez rejestracji.
Jeśli wybrano możliwość złożenia Zamówienia bez rejestracji – wypełnić Formularz zamówienia poprzez wpisanie danych odbiorcy Zamówienia oraz adresu, na który nastąpi dostawa Produktu, wybrać rodzaj przesyłki ( sposób dostarczenia Produktu) wpisać dane do faktury, jeśli są inne niż dane odbiorcy Zamówienia.

d) Kliknąć przycisk  „Zamawiam i płacę”/kliknąć przycisk ''Zamawiam i płacę ''  jest to jednoznaczne z zobowiązaniem zapłaty.

e) Wybrać jeden  z dostępnych sposobów płatności i w zależności od sposobu płatności opłacić zamówienie w określonym terminie. Szczególowe informacje  na temat metody dostawy oraz akceptowanych metod płatności znajdują się w punkcie '' Oferowane metody dostawy oraz płatności''.

10. OFEROWANE METODY DOSTAWY ORAZ PŁATNOŚCI.

Klient może korzystać z następujących metod płatności:
a) Przesyłka kurierska, przesyłka kurierska pobraniowa.
b) Odbiór osobisty pod adresem siedziby sklepu.
c) Płatność przy odbiorze.
d) Płatność za pobraniem.
e) Płatność przelewem na konto Sprzedawcy.
f) Płatności elektroniczne.
g) Płatność kartą płatniczą.

11. KOSZT, SPOSOBY I TERMIN DOSTAWY ORAZ ODBIORU PRODUKTU

a) Dostawa Produktu dostępna jest na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.

b) Dostawa Produktu do Klienta jest odpłatna, chyba że Umowa Sprzedaży stanowi inaczej. Koszty dostawy Produktu (w tym opłaty za transport, dostarczenie i usługi pocztowe) są wskazywane Klientowi na stronach Sklepu Internetowego w zakładce „Czas i koszty dostawy” oraz w trakcie składania Zamówienia, w tym także w chwili wyrażenia przez Klienta woli związania się Umową Sprzedaży.

c) Odbiór osobisty Produktu przez Klienta jest bezpłatny.

d) Sprzedawca udostępnia Klientowi następujące sposoby dostawy lub odbioru Produktu:
    - Przesyłka kurierska, przesyłka kurierska paczkomatowa.
    - Odbiór osobisty dostępny pod adresem: STUDIO FRYZJERSKO-TRYCHOLOGICZNE os. Kopernika 15  67-100 Nowa Sól  w Dni Robocze (od poniedziałku do piątku), w godzinach od 11:00 do 18:00.

e) Termin dostawy Produktu do Klienta wynosi do 2-7 Dni Roboczych, chyba że w opisie danego Produktu lub w trakcie składania Zamówienia podano krótszy termin. W przypadku Produktów o różnych terminach dostawy, terminem dostawy jest najdłuższy podany termin, który jednak nie może przekroczyć 7 Dni Roboczych. Początek biegu terminu dostawy Produktu do Klienta liczy się w następujący sposób:
- W przypadku wyboru przez Klienta sposobu płatności przelewem, płatności elektroniczne lub kartą płatniczą - od dnia uznania rachunku bankowego lub konta rozliczeniowego Sprzedawcy.

f) Termin gotowości Produktu do odbioru przez Klienta– w przypadku wyboru przez Klienta odbioru osobistego Produktu, Produkt będzie gotowy do odbioru przez Klienta w terminie do 2 Dni Roboczych, chyba że w opisie danego Produktu lub w trakcie składania Zamówienia podano krótszy termin. W przypadku Produktów o różnych terminach gotowości do odbioru, terminem gotowości do odbioru jest najdłuższy podany termin, który jednak nie może przekroczyć 7 Dni Roboczych. O gotowości Produktu do odbioru Klient zostanie dodatkowo poinformowany przez Sprzedawcę poprzez przesłanie stosownej wiadomości e-mail na podany w trakcie składania Zamówienia adres poczty elektronicznej Klienta. Początek biegu terminu gotowości Produktu do odbioru przez Klienta liczy się w następujący sposób:

- W przypadku wyboru przez Klienta sposobu płatności przelewem, płatności elektroniczne lub kartą płatniczą - od dnia uznania rachunku bankowego lub konta rozliczeniowego Sprzedawcy.

- W przypadku wyboru przez Klienta sposobu gotówką przy odbiorze osobistym – od dnia zawarcia Umowy Sprzedaży.

12. PRAWO ODSTĄPIENIA OD UMOWY.

a) Konsument może w terminie 14 dni odstąpić od Umowy Sprzedaży bez podania jakiejkolwiek przyczyny, jednakże towar nie może nosić żadnych oznak używania jego, wszystkie zabezpieczenia muszą być oryginalnie założone, opakowanie nie może nosić śladów uszkodzenia.

b) Bieg terminu określa się w punkcie …..... rozpoczyna się od dostarczenia Produktu Konsumentowi lub wskazanej przez niego osobie innej niż przewoźnik.

c) W przypadku Umowy, która obejmuje wiele Produktów, które są dostarczane osobno,partiami lub e częściach , termin wskazany ....... biegnie od dostawy ostatniej rzeczy, partii lub części.

e) W przypadku umowy która polega na regularnym dostarczaniu Produktów przez oznaczony (prenumerata) termin wskazany w punkcie ......... od objęcia w posiadanie pierwszej z rzeczy.

f) Konsument może odstąpić od Umowy, składając Sprzedawcy oświadczenie o odstąpieniu od Umowy. Do zachowania terminu odstąpienia od Umowy wystarczy wysłanie przez Konsumenta oświadczenia przed upływem tego terminu.

g) Oświadczenie wysyłamy na wskazany adres e-mail drogeria@studiojoanna.pl lub pisemnie na adres siedziby sklepu.

13. REKLAMACJA I GWARANCJA

a) Reklamacje należy zgłosić pisemnie lub drogą elektroniczną na podane w niniejszym Regulaminie adresy, lub za pomocą elektronicznego formularza reklamacyjnego, udostępnionego przez Sprzedawcę na stronie Sklepu.

b) Zaleca się, aby w reklamacji zawrzeć m.in. zwięzły opis wady, okoliczności ( w tym datę ) jej wystąpienia, dane Klienta składającego reklamacje, oraz żądanie klienta w  związku z reklamacją .

c) Sprzedawca ustosunkuje się do żądania reklamacyjnego niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni, a jeśli nie zrobi tego w tym terminie, uważa się,że zadnie Klienta uznał za zasadne.

d) Towary odsyłane w ramach procedury reklamacyjnej należy wysłać na adres siedziby Sklepu podany w Regulaminie.

e) Umową Sprzedaży objęte są nowe Produkty.

f) Umową Sprzedaży objęte są Produkty nowe i używane. Na stronach Sklepu szczegółowo opisany jest stan każdego używanego Produktu.

h) Sprzedawca jest obowiązany dostarczyć Klientowi rzecz wolną od wad.

i) Reklamację należy zgłosić pisemnie lub drogą elektroniczną na podane w niniejszym Regulaminie adresy Sprzedawcy

14. PRZEDSĄDOWNE SPOSOBY ROZPATRYWANIA REKLAMACJI I DOCHODZENIA ROSZCZEŃ.

Szczegółowe informacje dotyczące możliwości skorzystania przez Konsumenta z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do tych procedur dostępne są w siedzibach oraz na stronach internetowych powiatowych (miejskich) rzeczników konsumentów, organizacji społecznych, do których zadań statutowych należy ochrona konsumentów, Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej oraz pod następującymi adresami internetowymi Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów: http://www.uokik.gov.pl/spory_konsumenckie.php; http://www.uokik.gov.pl/sprawy_indywidualne.php oraz http://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php. Konsument posiada następujące przykładowe możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń: a. Konsument uprawniony jest do zwrócenia się do stałego polubownego sądu konsumenckiego, o którym mowa w art. 37 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej (Dz.U. z 2014 r. poz. 148 z późn. zm.), z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z Umowy zawartej ze Sprzedawcą. b. Konsument uprawniony jest do zwrócenia się do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej, zgodnie z art. 36 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej (Dz.U. z 2014 r. poz. 148 z późn. zm.), z wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego w sprawie polubownego zakończenia sporu między Konsumentem a Sprzedawcą. c. Konsument może uzyskać bezpłatną pomoc w sprawie rozstrzygnięcia sporu między nim a Sprzedawcą, korzystając także z bezpłatnej pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona konsumentów (m.in. Federacja Konsumentów, Stowarzyszenie Konsumentów Polskich).

15. DANE OSOBOWE W SKLEPIE INTERNETOWYM.

Administratorem danych osobowych Klientów zbieranych za pośrednictwem Sklepu internetowego jest Sprzedawca.

a) Dane osobowe Klientów zbierane przez administratora za pośrednictwem Sklepu internetowego zbierane są w celu realizacji Umowy Sprzedaży, a jeżeli Klient wyrazi na to zgodę - także w celu marketingowym.

b) Odbiorcami danych osobowych Klientów Sklepu internetowego mogą być: a. W przypadku Klienta, który korzysta w Sklepie internetowym ze sposobu dostawy przesyłką pocztową lub przesyłką kurierską, Administrator udostępnia zebrane dane osobowe Klienta wybranemu przewoźnikowi lub pośrednikowi realizującemu przesyłki na zlecenie Administratora.

c)  W przypadku Klienta, który korzysta w Sklepie internetowym ze sposobu płatności elektronicznych lub kartą płatniczą Administrator udostępnia zebrane dane osobowe Klienta, wybranemu podmiotowi obsługującemu powyższe płatności w Sklepie internetowym.

d)  Klient ma prawo dostępu do treści swoich danych oraz ich poprawiania.

e) Podanie danych osobowych jest dobrowolne, aczkolwiek niepodanie wskazanych w Regulaminie danych osobowych niezbędnych do zawarcia Umowy Sprzedaży skutkuje brakiem możliwości zawarcia tejże umowy.

16. POSTANOWIENIE KOŃCOWE.

a) Umowy zawierane poprzez Sklep internetowy zawierane są w języku polskim.

b) Sprzedawca zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian Regulaminu z ważnych przyczyn to jest: zmiany przepisów prawa, zmiany sposobów płatności i dostaw - w zakresie, w jakim te zmiany wpływają na realizację postanowień niniejszego Regulaminu. O każdej zmianie Sprzedawca poinformuje Klienta z co najmniej 7 dniowym wyprzedzeniem.

c) W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie powszechnie obowiązujące przepisy prawa polskiego, w szczególności: Kodeksu cywilnego; ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną; ustawy o prawach konsumenta, ustawy o ochronie danych osobowych.

d) Klient ma prawo skorzystać z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń. W tym celu może złożyć skargę za pośrednictwem unijnej platformy internetowej ODR dostępnej pod adresem: http://ec.europa.eu/consumers/odr/